Popular Post

Posted by : Megalopoli City 9 Οκτωβρίου 2011

Ο Αντιπεριφερειάρχης Βαγγέλης Γιαννακούρας ανοίγει τα χαρτιά του στις «Αρκαδικές Ειδήσεις».
Πως αυτό το έργο, σε συνδυασμό με τη βελτίωση του οδικού δικτύου και τη λειτουργία του Χιονοδρομικού, θα αυξήσουν τον τουρισμό και θα τονώσουν την τοπική οικονομία.

Τι απαντά για τις κατολισθήσεις στο δρόμο από το Λεβίδι ως της Κορινθία και για την πρόθεση να πουληθούν οι μονάδες της Μεγαλόπολης.
Πολλές και σημαντικές ειδήσεις προκύπτουν από τη συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα μας, ο Αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας, Βαγγέλης Γιαννακούρας.
Μεταξύ άλλων, προανήγγειλε την έναρξη έργων στον οδικό άξονα από το Κυβέρι ως τον Κοσμά στην Κυνουρία, παρεμβάσεις για τις κατολισθήσεις στο τμήμα «Λίμνη  - Μάτι», εξελίξεις για τη λειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου της Οστρακίνας και άλλα πολλά.
Πολλές και σημαντικές ειδήσεις προκύπτουν από τη συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα μας, ο Αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας, Βαγγέλης Γιαννακούρας. Μεταξύ άλλων, προανήγγειλε την έναρξη έργων στον οδικό άξονα από το Κυβέρι ως τον Κοσμά στην Κυνουρία, παρεμβάσεις για τις κατολισθήσεις στο τμήμα «Λίμνη  - Μάτι», εξελίξεις για τη λειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου της Οστρακίνας και άλλα πολλά.
Αναλυτικότερα…
ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΛΙΜΝΗ - ΜΑΤΙ
Α.Ε: Στο πρόσφατο Περιφερειακό Συμβούλιο ζητήσατε μια πίστωση για έργα στο επαρχιακό οδικό άξονα Λεβίδι – Νεμέα. Τι έχει γίνει ακριβώς;
Β.Γ: ’’…Ήρθε μια έκτακτη πίστωση η οποία ζητήθηκε από εμένα στο πρόσφατο Περιφερειακό Συμβούλιο, διότι σε έναν δρόμο που ενώνει την Αρκαδία με την Κορινθία από το Λεβίδι προς το Μάτι Κορινθίας όπου έγινε μια κατολίσθηση, δεν είναι βεβαίως μεγάλη απόσταση κάπου 20 με 30 μέτρα, αλλά είχε σαν αποτέλεσμα να έχει κόψει την κυκλοφορία από τον άξονα αυτόν που συνδέει τους δύο νομούς. Έτσι λοιπόν ζήτησα από το ταμείο ΤΕΟ – μέσω του Περιφερειακού Συμβουλίου – να εγκριθεί πίστωση περίπου 61χιλιάδες ευρώ για να γίνουν πρώτον: Διερευνητικές γεωτρήσεις στη περιοχή αυτή γιατί μάλλον το πρόβλημα αυτό, είναι από υπόγεια νερά και δεύτερον: Να γίνει υδροληπτική μελέτη..’’
   Α.Ε: Υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα γι’αυτό το έργο;
   Β.Γ: ’’…Όχι..! Θα γίνει σύντομα αυτό το έργο.!! Είναι ένας δρόμος που ενώνει όπως προείπα τους δύο νομούς και πρέπει να το τακτοποιήσουμε. Η μελέτη του είχε γίνει πριν από δυο χρόνια αλλά φαίνεται, ότι κάποια κακοτεχνία στο σημείο αυτό έβγαλε το πρόβλημα και μάλλον, είναι από υπόγεια νερά και ζήτησαν οι ειδικοί, να γίνουν γεωτρήσεις και υδροληπτική μελέτη..’’  
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ
   Α.Ε: Στο πρόσφατο Περιφερειακό Συμβούλιο από το τεχνικό πρόγραμμα της Περιφέρειας Πελοποννήσου φέρατε ένα θέμα για την μελέτη βελτίωσης του οδικού άξονα εσωτερικά της Κυνουρίας Άστρος – Τυρός – Λεωνίδιο. Τι προβλέπεται να γίνει;
   Β.Γ: ’’…Αυτό είναι στα πολλά έργα που έχουμε αυτή τη στιγμή και δυστυχώς, καθυστερούν και θέλω να το πω για άλλη μια φορά, ότι πραγματικά η γραφειοκρατία εμποδίζει να γίνουν πάρα πολλά έργα και όταν λέμε ότι λεφτά υπάρχουν – όπου είναι μια παρεξηγημένη έννοια αυτή η φράση – πραγματικά σε μας υπάρχουν τα λεφτά, αλλά μας καθυστερεί η γραφειοκρατία και μας εμποδίζει να υλοποιηθούν τα έργα αυτά. Μέσα στα έργα αυτά λοιπόν είναι ένα έργο 600χιλ.ευρώ της παραλιακής οδού της Κυνουρίας και θα αποκαταστήσουμε κάποια σημεία τα οποία είναι επικίνδυνα στο δρόμο – οδοστρώματα -  από το Κιβέρι και φτάνουν ως τον Κοσμά Κυνουρίας. Από το παραπάνω κονδύλι θα βάλουμε και ένα ποσό, γιατί υπάρχει μια επικίνδυνη στροφή στην Αγιά Σοφιά στο δρόμο Τρίπολη – Άστρος και έχουν συμβεί πάρα πολλά ατυχήματα το τελευταίο καιρό στη περιοχή εκεί, όπου θα κάνουμε μια ειδική παρέμβαση στο σημείο αυτό, για να λύσουμε το πρόβλημα. Ήδη ο εργολάβος εγκαταστάθηκε και εντός των ημερών, θ’ αρχίσει η επισκευή όλου αυτού του δρόμου από το Κιβέρι ως το Λεωνίδιο και ενδιάμεσα, προς την Αγιά Σοφιά..’’
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ
   Α.Ε:  Το οδικό δίκτυο της Γορτυνίας έχει και αυτό τα προβλήματα του. Πρόκειται να πάρετε κάποιες αποφάσεις ώστε να λυθεί το πρόβλημα;
   Β.Γ: ’’…Η Γορτυνία έχει μεγάλο οδικό δίκτυο, έχει πάρα πολλά χωριά τα οποία χωριά αυτά, πρέπει να είναι μεταξύ τους συνδεμένα και ιδιαίτερά, στο ότι είναι ορεινό κομμάτι η Γορτυνία. Έχουμε λοιπόν πάρα πολλά προβλήματα. Εμείς προσπαθούμε να υλοποιήσουμε όλα αυτά τα έργα, τα οποία έχουμε εντάξει στο δικό μας πρόγραμμα. Ήδη πιέζω της αρμόδιες υπηρεσίες να πάνε με πιο γρήγορους ρυθμούς, να ολοκληρωθούν όλοι αυτοί οι δρόμοι, διότι δεν είναι μόνο η βατότητα του δρόμου, δεν εξυπηρετεί μόνο του κατοίκους αλλά επειδή, ποντάρουμε και πιστεύουμε στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου. Πρέπει να έχουμε καλούς δρόμους για να διευκολύνουμε την μετάβαση των επισκεπτών μας.
Από κει και πέρα, προσπαθούμε να αποκαταστήσουμε και τις μικρές βλάβες, όπου υπάρχουνε λακκούβες στο οδικό δίκτυο. Ήδη υπάρχει συνεργείο τεχνικό της Περιφέρειας και δουλεύουνε κάθε μέρα και τακτοποιούν τις ζημιές αυτές. Συν τα γκρέιντερ που δουλεύουνε συνέχεια κάθε μέρα και αυτά. Ακόμα, άλλο ένα τεχνικό συνεργείο είναι έξω που καθαρίζει τα χαντάκια στην άκρη του δρόμου, ώστε να μην ανεβαίνουν τα νερά επάνω στο οδόστρωμα και έχουμε ατυχήματα. Πάντως έχει γίνει μια μεγάλη προσπάθεια με τα μέσα που έχουμε και με τις αδυναμίες που έχει, αυτή την εποχή η Χώρα μας. Προσπαθούμε όσο μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα..’’ 
ΓΙΑ ΤΟ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
   Α.Ε: Σε λίγο καιρό έρχεται ο χειμώνας. Η Αρκαδία διαθέτει για τους λάτρεις του χειμερινού σπορ, το σκι, το όρος Μαίναλο. Τι νεότερο προβλέπετε για την τουριστική αξιοποίηση του χιονοδρομικού κέντρου της Οστρακίνας;
   Β.Γ: ’’…Δεν είναι η Οστρακίνα μόνο, είναι το Μαίναλο γενικά. Το Μαίναλο είναι ένας ορεινός όγκος το κέντρο της Πελοποννήσου, στο κέντρο της Αρκαδίας και που θα πρέπει να τον αξιοποιήσουμε. Η Αρκαδία άλλωστε φημίζεται για τον χειμερινό τουρισμό της και πρέπει λοιπόν, να βελτιώσουμε και το χιονοδρομικό κέντρο της Οστρακίνας το οποίο έχει πάρα πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, έναντι άλλων χιονοδρομικών κέντρων και το κυριότερο σημαντικότερο πλεονέκτημα είναι, ότι είναι μια μισή ώρα μακριά από την Αθήνα. Οπότε πολύ πιο εύκολα μπορεί να έρθει κάποιος από τους λάτρεις των χειμερινών αθλημάτων. Είχαμε μια συνάντηση τις τελευταίες ημέρες με τον Πρόεδρο του Ε.Ο.Σ Τρίπολης, όπου ανήκουν στην ιδιοκτησία του Συλλόγου κάποια κτίρια στο χιονοδρομικό της Οστρακίνας και αποφασίσαμε, να γίνει μια διευρυμένη συνάντηση μεταξύ εμένα, του Προέδρου του Συλλόγου και των δυο Δημάρχων Τρίπολης και Γορτυνίας, όπου ανήκει το Χιονοδρομικό κέντρο.
Σκοπός μας είναι να βελτιώσουμε τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις οι οποίες κάποιες από αυτές είναι πεπαλαιωμένες και επίσης, τις εγκαταστάσεις που ανεβαίνουν οι χιονοδρόμοι. Το σημαντικότερο όμως πρόβλημα που υπάρχει στην Οστρακίνα για να λειτουργήσει σωστά και εύρυθμα το χιονοδρομικό κέντρο, είναι να βελτιώσουμε το ύψος του χιονιού. Γιατί όπως ξέρουμε τα τελευταία χρόνια η Οστρακίνα, υστερεί όσον αφορά την ποσότητα του χιονιού και έτσι είναι λίγες ημέρες που μπορεί απρόσκοπτα να λειτουργήσει. Πρέπει λοιπόν να δημιουργήσουμε τεχνίτη χιόνωση και αυτό νομίζω, ότι μπορεί να επιτευχθεί εκεί πέρα. Γιατί δεν υπάρχει πηγή. Αλλά μπορεί να επιτευχθεί με μία λιμνοδεξαμενή η οποία μπορεί, να δημιουργηθεί δίπλα από το χιονοδρομικό κέντρο. Υπάρχει ένα λάκκωμα εκεί του εδάφους, το οποίο είναι ιδανικό να δημιουργηθεί αυτή η δεξαμενή ώστε μέσα από τα νερά που θα μαζεύουμε, να δημιουργείται τεχνική χιόνωση. Αυτή η λιμνοδεξαμενή μπορεί το ίδιο να λειτουργήσει και τους καλοκαιρινούς μήνες, για να πηγαίνουν τα πυροσβεστικά ελικόπτερα να παίρνουν νερό, για να σβήνουν πιθανές φωτιές στην περιοχή του Μαινάλου. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούμεθα και άμεσα, θα έχουμε κάτι νεότερο να πούμε πάνω σ’αυτό. Πάντως πρόθεση μας είναι σαν Περιφέρεια Πελοποννήσου και του Περιφερειάρχη του κ.Τατούλη και εμένα να βοηθήσουμε, ώστε να βελτιωθεί η περιοχή του βουνού του Μαινάλου, αλλά και του χιονοδρομικού κέντρου της Οστρακίνας..’’
ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
   Α.Ε: Στο παρελθόν είχατε αναφερθεί για τις τέσσερις τουριστικές διαδρομές με την ενοποίηση κάποιων τουριστικών ενδιάμεσων περιοχών. Μιλήστε μας γι’αυτό, αλλά και σε ποιο στάδιο υλοποίησης βρίσκεται το θέμα αυτό;
   Β.Γ: ’’…Είναι ένα από τα όνειρα μου και σιγά – σιγά το υλοποιούμε. Έχω ανακοινώσει και άλλη φορά ότι στην Αρκαδία μπορούμε να κάνουμε, τέσσερις πόλους έλξης τουριστών. Αυτό είναι ένα γύρω από το Μαίναλο, το άλλο γύρω από τον Πάρνωνα, ένας άλλος γύρω από το Λύκειο όρος στη Μεγαλόπολη και ο τελευταίος, στη λίμνη του Λάδωνα. Αυτοί οι τέσσερις τουριστικοί πόλοι μπορούν με κάποιες μικρές παρεμβάσεις δικές μας, να αξιοποιηθούν. Και όταν λέω παρεμβάσεις εννοώ να δημιουργήσουμε κάποιους οδικούς άξονες μικρούς, οι οποίοι να συνδέουν διάφορες περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος και έτσι να δημιουργήσουμε, τέσσερις τουριστικούς κύκλους τους οποίους, μπορούμε να τους διαφημίσουμε και να έρχεται κόσμος για να βλέπει τα αξιοθέατα της περιοχής μας. Ειδικά για το όρος Μαίναλο.. Το Μαίναλο πρέπει να το συνδυάσουμε και με τον Κολοκοτρώνη. Έχω πει πάρα πολλές φορές, ότι έχουμε ένα μεγάλο πλεονέκτημα το οποίο δεν έχουμε εκμεταλλευτεί, γιατί η Τρίπολη και γενικά η Αρκαδία έχει περάσει στη συνείδηση του κόσμου, σαν η κατεξοχήν περιοχή από την οποία ξεκίνησε η Επανάσταση.
Πρέπει λοιπόν να το «εκμεταλλευτούμε» αυτό και ειδικά τον Κολοκοτρώνη. Που δεν επιτρέπετε να μην ξέρουν οι μισοί Τριπολιτσιώτες αλλά και Αρκάδες ότι τα οστά του Γέρου του Μωριά, βρίσκονται στο άγαλμά του στην πλατεία Άρεως στη Τρίπολη. Πρέπει να βγουν τα οστά και να τοποθετηθούν σε ένα ωραίο οστεοφυλάκιο και να ξεκινά από εκεί πέρα από την πλατεία Άρεως, το Μουσείο του Αγώνα και να μαζέψουμε διάφορα κειμήλια του αγώνα από όλη την Αρκαδία και από κει και πέρα ο επισκέπτης να ξεκινά να κάνει μια διαδρομή, μέσω Σπήλαια Κάψια – Μουσείο Παπαναστασίου στο Λεβίδι – Βυτίνα – Δημητσάνα με τόσο μεγάλα ιστορικά κειμήλια, τα σπίτια του Παλαιών Πατρών Γερμανού και του Γρηγορίου του Ε’, καθώς και το Μουσείο Υδροκίνησης, τους μπαρουτόμυλους τα ιστορικά Μοναστήρια της περιοχής – Στεμνίτσα – Χρυσοβίτσι όπου είναι και το Δασικό Μουσείο – Λιμποβίσι και που πρέπει να το εκμεταλλευτούμε, μιας και είναι το σπίτι των Κολοκοτρωναίων και δεν θα πρέπει να λείπει από καμία Σχολή και Σχολεία της Πελοποννήσου. Εμείς ήδη έχουμε παρέμβει για έναν δρόμο που τελειώνει σε λίγο καιρό και είναι η διαδρομή Λιμποβίσι - Πιάνα, ώστε ο επισκέπτης να βγαίνει εύκολα στον δρόμο του Φαλάνθου και από κει αφού φτάνει στη Συλίμνα και στα Τρίκορφα - έχουμε βάλει στο Τεχνικό πρόγραμμα του 2011 να δημιουργήσουμε έναν δρόμο που να ενώσει τη Συλίμνα με το Βαλτέτσι - έτσι ώστε ο επισκέπτης, να πηγαίνει στο Βαλτέτσι και να βλέπει εκεί τη πρώτη νικηφόρα μάχη της Επανάστασης. Εκεί μπορούμε να εντάξουμε στο σχολείο του χωριού, κάποια εικονική προσομοίωση της μάχης του Βαλτετσίου (όπου είναι θέμα του εκεί Δήμου) και μετά η περιήγηση, να κατευθύνεται προς το δρόμο για τη Μεγαλόπολη και αριστερά προς την Ιερά Μονή των Καλτεζιών, που ήταν η πρώτη Εθνοσυνέλευση και από τη Μονή Καλτεζιών με μία δεύτερη παρέμβαση που κάνουμε τώρα, σε έναν υπάρχον χωματόδρομο σε άσφαλτο ,να πηγαίνει ο επισκέπτης στο δάσος της Σκυρίτιδας και να επιστρέφει μετά από όλα αυτά, στην Αρκαδική Πρωτεύουσα.
Όπως σας προείπα στην αρχή υπάρχουν και οι άλλοι τρείς τουριστικοί προορισμοί στην Αρκαδία όπως του Πάρνωνα – Λύκειου όρους – Λίμνη Λάδωνα για τις οποίες, θα μιλήσουμε μελλοντικά. Το μόνο που μπορούμε να πούμε αυτή τη στιγμή για τη Λίμνη του Λάδωνα, είναι ότι πρόσφατα μας παραδόθηκε μία μελέτη η οποία μιλάει για την αξιοποίηση της λίμνης, με πάρα πολλά πράγματα που μπορούν να γίνουν στη συγκεκριμένη περιοχή. Θα κάνουμε μια σύσκεψη τις επόμενες ημέρες, με όλους τους ενδιαφερόμενους και εμπλεκόμενους φορείς γύρω από τη λίμνη. Εμείς ήδη εντάξαμε στο πρόγραμμα του 2011 δυο σημαντικούς οδικούς άξονες, ο ένας Βαλτετσινίκο (που έχει τον τελευταίο καιρό ανέβει τουριστικά) – Μυγδαλία – Λίμνη του Λάδωνα και ο άλλος, από το Γεφύρι του Θεοκτίστου από τον δρόμο του 111 πάει παραποτάμια φτάνει στη Φτεριά και καταλήγει στης Κυράς το Γεφύρι..’’
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΜΟΝΑΔΩΝ ΤΗΣ ΔΕΗ
   Α.Ε: Τέλος, θα θέλαμε και ένα σχόλιο σχετικά με αυτό που ακούγεται τον τελευταίο καιρό, για την πώληση δυο μονάδων του εργοστασίου της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη. Ποια είναι η θέση σας;
   Β.Γ: ’’…Πήραμε μια απόφαση στο Περιφερειακό Συμβούλιο της περασμένης Δευτέρας, να μην πουληθούν οι Μονάδες. Τελευταία έχει γίνει πολύς λόγος για το θέμα αυτό. Το αρμόδιο Υπουργείο αποφάσισε να πουλήσει τις δυο Μονάδες ηλεκτρικής ενέργειας του εργοστασίου της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη, οι οποίες είναι και κερδοφόρες διότι δεν ρυπαίνουν. Όπως ξέρετε υπάρχουν τέσσερις Μονάδες εκεί, η πρώτη και η δεύτερη ήταν παλαιές και ρύπαιναν και μπαίνουν σε λειτουργία ελάχιστες φορές όταν απαιτείτε ανάγκη. Η τρίτη και η τέταρτη που είναι πιο σύγχρονες, μπήκανε στο στόχαστρο της Κυβέρνησης να πουληθούν και εμείς πήραμε μια απόφαση προχθές, να μην πουληθούν. Κάναμε ψήφισμα και το στηρίξαμε αυτό ότι οι Μονάδες αυτές είναι καινούργιες και ότι αν περάσουν σε ιδιώτες, σίγουρα θα αυξηθεί η ανεργία στη περιοχή αυτή, διότι ο ιδιώτης θα κοιτάξει να λειτουργήσει με λιγότερο κόσμο. Αλλά και μη ξεχνάμε ότι στις Μονάδες απασχολούνται οχταμηνίτες και διμηνίτες. Υπάρχει άλλο ένα πρόβλημα ηθικό για τη Μεγαλόπολη, ότι η τρίτη Μονάδα είναι συνδεδεμένη με την τηλεθέρμανση. Οπότε, μια πώληση σε ιδιώτες, θα δημιουργήσει κοινωνικό πρόβλημα στους κατοίκους της Μεγαλόπολης και όχι μόνο στους εργαζομένους. Και επίσης σε εποχές δύσκολες από οικονομικής πλευράς μία πώληση των Μονάδων της ΔΕΗ σε ιδιώτες, ίσως ανέβαζε και τη τιμή του ρεύματος. Για τους λόγους αυτούς αποφασίσαμε σχεδόν ομόφωνα και η παράταξη του κ.Γόντικα που δεν ψήφησε ομόφωνα αλλά έδωσε τη δική της πρόταση, για να μην πουληθούν οι Μονάδες και κάποιους όρους παραπάνω τότε ομόφωνα, αποφάσισε στο Περιφερειακό Συμβούλιο όπως και το Δημοτικό Συμβούλιο Μεγαλόπολης, να στείλουμε ψήφισμα για να μην γίνει η πώληση των Μονάδων στη ΔΕΗ της Μεγαλόπολης..’’        
   

Πηγή: http://www.arcadiaportal.gr

- Copyright © Megalopoli City - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -